Brug professionel speak i flere sammenhænge
Hvis du er tilstede online, kan du få brug for speak. Uanset, om du ejer en virksomhed, repræsenterer en organisation eller bare er dig selv som privatperson. Speak kan nemlig anvendes til flere forskellige formål. Blandt andet hvis du gerne vil have en stemme, der supplerer det visuelle.
Læs mere om, hvordan du kan anvende speak
Sådan finder du den rette stemme til dit formål
Når du skal anvende speak, er det essentielt, at stemmen bag passer til dit brand. Hvis du eksempelvis designer et produkt, der primært kan anvendes af kvinder, vil det ofte være bedst med en kvindelig stemme. Eller hvis dit produkt primært henvender sig til unge, vil det ofte være en god idé med en stemme, der passer hertil. Derfor bør du altid tage udgangspunkt i dit brand og jeres identitet, når du skal vælge en stemme.
Husk diversiteten
Hvis du repræsenterer en organisation, eller ejer et firma, går I formentlig op i diversitet. I så fald er det vigtigt, at du også husker diversiteten, når der skal indtales lyd til din virksomheds eller organisations content. Derfor kan det være en god idé at inddrage flere forskellige stemmer med forskellige baggrunde. På den måde kan I som organisation eller virksomhed vise, at I repræsenterer og indeholder en stor diversitet.
Anvend speak til markedsføring
Uanset, om du vil markedsføre dig selv, din virksomhed eller din organisation, kan du drage fordel af en professionel stemme af høj kvalitet. Eksempelvis, hvis du skal fremstille videomateriale. Hvis du laver et videoklip helt uden nogen form for voice-over, lader du en stor del af fortolkning være op til hver enkelt seer. Når du derimod tilsætter en voice-over, har du mulighed for at understrege dit budskab. På den måde bliver dit budskabet meget tydeligere for modtageren. Derfor kan det oftest godt svare sig at investere i en stemme.
Hvis du sigter efter international succes
Hvis du sigter efter at ramme et internationalt publikum, er det naturligvis nødvendigt, at du kan kommunikere med målgruppen. Alle folk er bedst til at begå sig på deres modersmål. Derfor bør du også overveje, om det måske ville være en fordel, hvis du lod en anden person indtale dit budskab på et andet sprog. Ofte kan du finde en speaker, der har det pågældende sprog som modersmål. Det giver speaken en høj kvalitet og troværdighed.
Gør din telefonsvarerhilsen professionel
Hvis du ejer en virksomhed eller organisation, er det også vigtigt, at du har en professionel telefonsvarerbesked. I starten af din virksomhed kan du formentlig sagtens indtale hilsen selv. Men når du får en vis succes, kan det komme til at fremstå amatøragtigt og skrabet, at du ikke har en mere professionel hilsen. Det kan en speaker også hjælpe dig med.
Hvis din målgruppe er international
Hvis du har en international målgruppe, er det naturligvis vigtigt, at alle målgrupperne forstår din telefonsvarerhilsen. Ofte vil det være et sikkert valg at indtale en engelsk telefonsvarerhilsen. Men hvis din målgruppe primært befinder sig i ét eller to lande, bør du overveje, om du så også skal få indtalt en telefonsvarerhilsen på de sprog. Det kan være, at landene ikke er kendt for at beherske engelsk så godt, eller det kan blot være, at du gerne vil yde en ekstra god service for din målgruppe. I så fald kan en international speaker hjælpe dig.