Sælg mere
Har du en virksomhed, så har du nogle produkter. Dem vil du gerne sælge. Salg kan være svært, men der er visse ting, der har vist sig at øge det. Herunder hører det at få lavet en produktvideo.
Videoer sælger. Du har sikkert hørt om, at du bør bruge videoer, hvis du er på de sociale medier. Her fanger de nemlig bedre folks opmærksomhed end et simpelt opslag. De sociale medier er bare ikke det eneste sted, det gælder. Videoer fanger ens opmærksomhed. Man får lyst til at kigge på dem.
Fang kundernes opmærksomhed
Opmærksomhed er et vigtigt ord i markedsføring, og her hjælper en produktvideo dig. Den fanger dine potentielle kunders opmærksomhed og øger deres lyst til at købe.
Du har brug for at fange folks opmærksomhed, så du kan fortælle dem om dit produkt. Her hjælper en produktvideo igen. Den gør det nemlig også nemmere for folk at forstå dit produkt. Når de kan se i en video, hvad det er, og hvad det kan bruges til. Det øger chancen for, at de får lyst til at købe det.
Du er nødt til at tænke på opmærksomhed i din markedsføring. Uden den får du ingen nye kunder. Du har måske et par trofaste kunder, der kommer jævnligt. Men din forretning vil ikke overleve, hvis du ikke finder nye kunder. Det kræver, at du kan fange folks opmærksomhed.
Husk de sociale medier
Selvom du får lavet en produktvideo, kan du ikke bare læne dig tilbage. Du skal stadig markedsføre din virksomhed. Du er nødt til hele tiden at fortælle folk om dine produkter. Du kan gøre det med en produktvideo, men du gør også gøre det på andre måder.
Glem ikke at være synlig på de sociale medier. Her vil du blive fundet af nye kunder. Her kan du komme ud til et stort publikum og samle en fanskare. Du kan bruge videoer på de sociale medier, men brug ikke kun produktvideoer. Lav også selv nogle små videoer fra hverdagen og lignende. De kan også fange folks opmærksomhed.
Processen med en produktvideo
Der er noget arbejde i at få lavet en produktvideo. Du bør opsøge professionel hjælp, så du kan være sikker på, at du får lavet en god video. Gør du det helt selv, vil den ikke have samme effekt.
Processen vil så starte med et møde, hvor du fortæller om dit produkt og dine idéer. Videoen bliver planlagt. Du kan byde ind, men du kan også få hjælp til både selve idéen og opbygningen. I sidste ende er det dig, der bestemmer.
Så skal videoen optages og klippes. Her er det en fordel at have professionelt udstyr, så det kommer til at se lækkert ud.
Til sidst får du videoen leveret, og du kan begynde at bruge den. Læg den på din hjemmeside, brug den på de sociale medier og også gerne andre steder. Brug den til at vise dit produkt frem. Lad den fortælle, hvor godt dit produkt er, og hvor lidt man kan undvære det.